DBID: 36398
Systémové číslo: P24V00002197 Dle zákona: č. 134/2016 Sb.
Datum zahájení:
27.06.2024
Nabídku podat do:
16.07.2024 10:00
Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu
Název: Výměna svítidel v budově školy
Druh veřejné zakázky: Dodávky
Stručný popis předmětu: Předmětem veřejné zakázky je realizace výměny osvětlení v prostorách zadavatele.
Stávající osvětlení učeben a chodeb je tvořeno převážně žárovkovými svítidly typu Penda. Některé učebny a kabinety jsou vybaveny starší řadou zářivkových svítidel s trubicí T8, u kterých vzhledem k aktuální legislativě je již nemožné provádět další údržbu z důvodu nedostupnosti světelných zdrojů a náhradních dílů. Pomocné prostory (sklepy, sklady apod.) jsou osazeny směsicí různých typů svítidel.
Nový návrh osvětlení byl zpracován na základě následujících požadavků:
Použití energeticky úsporných svítidel s LED zdroji;
Použití svítidel některého z tuzemských výrobců s historií a servisní podporou s dostupností náhradních dílů i po skončení záruky;
Návrh podložit výpočtem osvětlení a zajistit, aby nové osvětlení splňovalo aktuální platné požadavky ČSN a hygienických předpisů pro charakter jednotlivých prostor;
V učebnách, kabinetech, pracovnách kantorů, dílnách a výdeji jídel se předpokládá u výměny svítidel využít stávající světelný vývod ve stropě a nová svítidla rozmístit dle návrhu ve výkresové dokumentaci (formát výkresu A1, měřítko 1:100). Rozvod elektroinstalace k jednotlivým svítidlům na stropě bude nově proveden povrchově v lištách.
V chodbách a na schodištích budou nová svítidla osazena na stávající vývody. Vývody bude potřeba upravit vzhledem ke konstrukci nového svítidla.
Ve sklepech a na půdě budou nová svítidla osazena na stávající vývody. Vzhledem ke konstrukci svítidla budou stávající vývody vhodně upraveny (přeloženy, zkrácení vývodu apod.).
Osvětlení sociálních prostor není v tomto návrhu řešeno a jeho výměna probíhá souběžně s celkovou rekonstrukcí těchto prostor.
Vzhledem k výšce jednotlivých prostor bude výměna dle zásad BOZP prováděna z lešení. Zadavatel zajistí před zahájením prací v koordinaci vždy vyklizení prostor ve své režii tak, aby bylo možné výměnu svítidel z lešení provést. Demontáž svítidel prováděna citlivým způsobem, bez porušení omítek stropu.
Oprava výmalby a omítek není předmětem této dodávky a zajistí si ji zadavatel ve své režii.
Součástí dodávky je i likvidace starých svítidel dle platných zásad pro nakládání s odpady. Dodavatel po skončení prací v jednotlivých prostorech provede vždy základní suchý úklid zametením, tak aby byl prostor předán ve stavu, před zahájením prací.
Pokud se v projektové dokumentaci a ve výkazu výměr objeví obchodní názvy výrobků, dodavatel se v nabídkovém řízení tímto nemusí cítit a být vázán a může nabídnout výrobky jiné. Tyto výrobky musí mít min. stejné vlastnosti jako výrobky navržené v projektu. Pokud dodavatel použije jiný výrobek, musí převzít záruku, že nedojde ke zhoršení technických a užitných vlastností objektu proti projektovému řešení a součástí návrhu bude aktualizovaný výpočet osvětlení, který prokáže, že navržené náhrady splňují požadavky platných ČSN a hygienických předpisů. Materiály, které jsou stanovenými výrobky ve smyslu nařízení vlády 163/2002 Sb., musí mít zhotovitelem stavby doklady o tom, že bylo k těmto výrobkům vydáno prohlášení o shodě výrobcem či dovozcem.
Zadávací dokumentace ve svém návrhu využívá jednotlivé funkční celky sestávajících se z dodávek a prací. Činnosti prováděné dle této projektové dokumentace a veškeré úkony s ní spojené (včetně ocenění dodávek a prací dle této zadávací dokumentace je nezbytně nutné provádět tak, aby vždy vznikl funkční celek, nikoli pouze nefunkční část (není-li v zadávací dokumentaci uvedeno jinak).
Předmět veřejné zakázky bude dodavatelem realizován v souladu s obecně závaznými právními předpisy, platnými ČSN a předpisy týkajícími se bezpečnosti práce a technických zařízení. V případě, že v průběhu plnění veřejné zakázky nabude platnosti a účinnosti novela některého z výše uvedených předpisů, popř. nabude platnosti a účinnosti jiný právní předpis vztahující se k předmětu plnění veřejné zakázky, je dodavatel povinen při realizaci veřejné zakázky řídit se těmito novými právními předpisy a návody (postupy).
Druh zadávacího řízení, předpokládaná hodnota
Druh řízení:
zjednodušené podlimitní řízení
Režim veřejné zakázky:
podlimitní
Předpokládaná hodnota:
2 600 000 Kč bez DPH
Místo plnění
Jihomoravský kraj
Zadavatel
Úřední název: Základní škola a praktická škola Brno, Vídeňská, příspěvková organizace
IČO: 44993633
Poštovní adresa: Vídeňská 244
63900 Brno
Id profilu zadavatele ve VVZ: 641319
Adresa kontaktního místa
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.krajbezkorupce.cz)
Dotaz č.1 : Dobrý den, bylo by prosím možné nahrát jednotlivé specifikace místností (účel) pro správné zaklasifikování pro výpočet osvětlení dle platných norem. Abych byl konkrétnější, tak se jedná zejména tedy ve sklepech. Má další otázka se týká toho, zda-li se požaduje výměna osvětlení ve všech místnostech uvedených v nahraném půdorysu.
Odpověď zadavatele na dotaz č.1: Specifikace jednotlivých místností je uvedena ve výkazu výměr, např. učebna, kabinet atd. jsou považovány za učebny, chodba, schodiště, sklad atd. Co se týče sklepů, jedná se o sklepní místnosti a s výjimkou dílny u kotelny jsou všechny využívané jako sklad. Výměna svítidel se týká všech sklepních místností. Vzhledem k vlivům prostředí jsou navržená svítidla v krytí IP65 a dále dle obecné specifikace v krycím listu, tedy český výrobce s historií, servisovatelnost a dostupnost ND i po skončení záruky, atd.
Dotaz č.2: je možné použít jiná svítidla, než-li jsou přesně typově uvedeny ve výběrovém řízení v části světelně technický výpočet? Respektive je možné nabídnout jiná svítidla s nižším příkonem splňující požadovaný počet lumenů a vyhovující svými parametry pro instalaci v místnostech učeben a ostatních školních prostor, tedy splňující například UGR, podání barev atd. pro dané místnosti dle příslušného bodu platné normy ČNS EN 12464-1?
Odpověď zadavatele na dotaz č.2:Uchazeč není nijak zavázán dodržet navržené typy svítidel za předpokladu, že splní požadavky uvedené v zadání výběrového řízení a platné požadavky ČSN. Namátkou zopakuji obecné požadavky, český výrobce s historií, garance dostupnosti ND a servisovatelnosti i po skončení záruky, zpracování vlastního výpočtu osvětlení včetně zohlednění poklesu výkonu svítidla vlivem stáří, který bude doložen do výběrového řízení včetně technických listů svítidel, dodržení krytí svítidel ve sklepních místnostech, dodržení požadavku na osvětlení klenutých chodeb svítidly typu "Penda" s LED modulem, atd.
Dotaz č. 2 V předchozím vysvětlení ZD č.1 je uvedeno „Namátkou zopakuji obecné požadavky, český výrobce s historií, garance dostupnosti ND a servisovatelnosti i po skončení záruky, zpracování vlastního výpočtu osvětlení včetně zohlednění poklesu výkonu svítidla vlivem stáří, který bude doložen do výběrového řízení včetně technických listů svítidel“. Je tady požadováno, aby svítidla byla od českého výrobce, to znamená, že je požadován diskriminační požadavek ze strany vypisovatele výběrového řízení? Tedy například s německým produktem se nedá podat nabídka? Dále plyne z vysvětlení ZD č.1 požadavek na doložení výpočtu osvětlení při podání nabídky? Toto není požadováno v původní zadávací dokumentaci, tedy je nově požadavek na dodání výpočtu osvětlení v rozsahu vzorových výpočtů? Pokud ano, tak požadujeme prodloužený lhůty pro podání nabídk
Odpověď zadavatele: Zadavatel se ztotožňuje s vaší připomínkou a od požadavku na doložení výpočtu osvětlení při podání nabídky upouští a trvá na původních zadávacích podmínkách, které byly zveřejněny v rámci vyhlášení zadávacího řízení. Obdobně upouští od požadavku na českého výrobce (tímto byl myšlen dodavatel) a požaduje jakéhokoli dodavatele / výrobce splňujícího zadávací podmínky bez omezenístátní příslušnosti.
Zadavatel tímto doplňuje a vysvětluje zadávací podmínky a prodlužuje lhůtu pro dokončení části díla s názvem „učebny a kanceláře“
V Zadávací dokumentaci je uvedeno: Součástí návrhu (a tedy i nabídky) bude aktualizovaný výpočet osvětlení, který prokáže, že navržené náhrady splňují požadavky platných ČSN a hygienických předpisů. Pro materiály, které jsou stanovenými výrobky ve smyslu nařízení vlády 163/2002 Sb., musí mít dodavatel doklady o tom, že bylo k těmto výrobkům vydáno prohlášení o shodě výrobcem či dovozcem“
Na požadavku návrh (a tím pádem i nabídku) podložit výpočtem osvětlení a zajistit, aby nové osvětlení splňovalo aktuální platné požadavky ČSN a hygienických předpisů pro charakter jednotlivých prostor zadavatel trvá a upozorňuje, že tento je a byl součástí původních zadávacích podmínek zveřejněných při zahájení zadávacího řízení. S ohledem na realizační termíny zadavatel mění termíny dokončení díla následovně:
Dokončení realizace a uvedení do plného provozu: nejpozději do 3 měsíců od doručení písemné výzvy objednatele k zahájení plnění veřejné zakázky. Celá realizace dokončena nejdéle do 3 měsíců, část realizace učebny a kanceláře do 30.8.2024. Dílo může být dokončeno kdykoliv před tímto termínem a objednatel je povinen takové plnění řádně přijmout.
Souběžně upouští od požadavku na českého výrobce a požaduje jakéhokoli dodavatele / výrobce splňujícího zadávací podmínky bez omezení státní příslušnosti za podmínky, že splní předmět zadávacího řízení a všechny výše uvedené podmínky
S ohledem na povahu vysvětlení této ZD zůstává lhůta pro podání nabídek beze změny
Zadavatel doplňuje a mění článek VIII písmeno 6 smlouvy a nahrazuje jej níže uvedenou formulací:
Zhotovitel poskytuje na dílo, zařízení, technologie a materiál záruku minimálně 60 měsíců. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. V reklamaci musí být vady popsány a uvedeno, jak se projevují. Jestliže zhotovitel neodstraní vadu do 14 dnů od doručení reklamace, je objednatel oprávněn na náklady zhotovitele vadu odstranit sám nebo za pomocí třetí osoby.
Ostatní náležitosti zadávací dokumentace zůstávají beze změny.